joi, 8 octombrie 2009

TRUCURI PT.PILOTI ULM

ULM PENDULAR

Verificări ce trebuie făcute aparatului înainte de zbor



Profilul şi celula

A se observa profilul şi absenţa deformărilor.

Verificare laterală

Analizaţi profilul, cât şi piciorul turnului.

Extremitatea posterioară a bordului de atac

A se verifica legarea redresoarelor sau întinzătoarelor, legarea voalurii, cosele, starea cablurilor.

Verificarea bordului de atac

Se iau mai multe repere şi se verifică eventualele cambrure, simetria bordului de atac cât şi simetria poziţionării întinzatoarelor sau redresoarelor.

Dacă se poate vedea în interiorul profilului...

Se verifică plasarea lateurilor, legătura corectă a căruţului de aripă, acele de siguranţă să fie amplasate corect, chinga de asigurare a caruţului de aripă.Mai verificăm şi legarea barei de control de montanţi, legarea cablurilor de trapez.
Să nu uităm trenul de aterizare, şi anume prinderea roţilor, presiunea pneurilor.

Chila (din spate )

Din spate ne uităm la unghiul diedru, absenţa deformărilor, carabinierele, dar si tensiunea transversalelor.
Se verifică si legătura bordului de atac cu transversalele, a redresoarelor şi al manşoanelor de strângere.


Postul de pilotare si instrumentele

Verificăm contactul, funcţionarea frânei, palonierul, acceleraţia, robinetul de benzină şi bara de pilotare.
Sistemul pentru declanşare a paraşutei balistice.Acesta trebuie să fie montat într-un loc accesibil, dar ferit în acelaşi timp de o deschidere accidentală.

Motorul


Verificăm fixarea motorului, a rezervorului şi a buşonului, starea elicei, carburatorul, fişele bujiei şi bateria( legaturile ).
Ne uităm la nivelul uleiului, cantitatea de benzină din rezervor să fie suficientă pentru cât vrem să zburăm şi absenţa vreunei scurgeri de benzină sau ulei.

După ce aţi trecut aparatul prin toate aceste verificări, se porneşte motorul.Amănunt important: Înainte de a vă alinia pe pistă şi decola se face o încălzire prealabilă ( să ajungă uleiul la circa 60 de grade).Este un amănunt important, prin acest proces prelungind viaţa motorului cât şi micşorarea probabilităţii ca el să se oprească în zbor.

Reţineţi cel mai important aspect : Dacă aveţi grijă de aparat, are şi el grijă de voi!

Cer senin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu