sâmbătă, 3 octombrie 2009

"De mult de tot stiam si eu sa zbor...."

“De mult de tot stiam si eu sa zbor…dovada n-am, insa mi-aduc aminte!”


Toamna.. septembrie... Campionatul Naţional de ULM. Cum afara ploua un pic, neputandu-se zbura, am stat de vorba cu Daniel Matei, unul dintre concurenti, care mi-a povestit cum a \nceput sa zboare motodeltaplanul si cum şi-a achiziţionat primul aparat.

Matteo, cum \i spun prietenii, a inceput sa zboare la varsta de 16 ani cu parapanta. I-a placut mult acest sport \nc~t la doar 20 de ani era deja instructor cu acte \n regula. nsa... in adancul inimii sale simtea ca ceva lipseste.... In anul 2000 se afla in vizita la Tuzla. Aici ii cunoaste pe domnii Ioan Ignat si Daniel Dragomirescu, doi motodeltaplanisti veritabili. Pentru ca nu mai vazuse asemenea aparate, Matteo era foarte curios de ele si de cum se comporta \n aer. Daniel Dragomirescu il ia la un zbor, spunandu-i pisicher „iti scot eu aviatia din cap!”. Insa domnul Dragomirescu, cu toate ca a facut viraje stranse, picaje si tot ce se putea face la capitolul acrobatii cu motodeltaplanul, nu a reusit decat sa \l faca pe tanarul Matteo sa se indragosteasca categoric de motodeltaplanism si sa realizeze ca asta vrea sa faca mai departe, ca acesta a fost de fapt catalizatorul care l-a stimulat. In acelasi an termina facultatea si pleaca in armata. Aici cunoaste un caporal, cu care s-a imprietenit din prima zi. Caporalul era o persoana foarte sufletista şi care avea şi câţiva ani de inchisoare la activ, primiţi cadou pentru unele furtişaguri. Ii plăcea sa joace poker seara, plimbându-se, pentru acest obiectiv, pe la mai toate plutoanele din cazarmă. L-au cooptat si pe noul venit, Matteo, in gasca. Din acest moment, armata a devenit pentru el o destindere, caci dupa incheierea programului, T.R.-ist fiind, obtinea zilnic învoiri, iesind prin oras, distr~ndu-se, fara a duce grija banilor caci strangea destul la poker \n cazarma. În primăvara anului 2001, la terminarea stagiului militar, constată că avea \n “cont” o frumoasa suma de 2000 marci germane. {i pentru ca nu-si putea uita marea sa iubire si-a achizitionat primul sau motodeltaplan. Era o improvizatie, o copie dupa un triciclu biloc, de fabrică, echipat cu un motor de Trabant şi cu o aripa de zbor fara motor, dar ranforsata pentru zborul cu motor.

Aflandu-se cu motodeltaplanul pe un camp de pe lângă Targoviste, orasul sau de bastina si curios de fel, Matei, care nu avea la activ, in acel moment, decat 5 ture de pista in dubla comanda, incepe un rulaj si, fara sa realizeze cand ar fi trebuit să se oprească, constată ca s-a desprins de sol.... mult înclinat intr-o parte. Dupa o „aclimatizare” de 30 minute reuseste sa aterizeze ... cu succes. Chiar daca nu a fost estetică, putem spune că aterizarea a fost una excelentă întrucât, în urma ei, aeronava a mai putut fi utilizată. In aceeasi zi, dupa o masa intenţionat prelungită timp de câteva ore, a mai efectuat doua zboruri, mai reusite decat primul. Ambitios si autodidact, Matteo a reusit sa prinda tainele zborului cu acest aparat. A obtinut licenta de pilot sportiv, iar \n prezent zboara un motodeltaplan Apollo Jet Star cu care a participat si la campionat. Ii dorim cer senin in continuare si aterizari cat mai line!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu