sâmbătă, 3 octombrie 2009

Istoria aerodromului Şirna


Campionatul naţional de ulm desfaşurat in perioada 15- 20 septembrie a reuşit,pentru câteva zile vechi cunostiinţe,în ciuda participării slabe.

Într-una din zile,primim vizita unui domn de vârsta a 3-a,însă foarte cunoscut,chiar şi printre tinerii aviatori-Iancu Gheorghe.Facem cunostiinţa,şi il invit la un ..cico cum ii spun bătrânii ,pe canapeaua din foişorul aerodromului.
Pentru cine nu ştie,domnul Iancu este colonel in rezervă,fost comandant al paraşutiştilor din Romania vreme de 14 ani.Are la activ 4200 lansări,50 de recorduri naţionale,din care 12 mondiale.Aţi spune că este imposibil să faci atatea într-o viaţa de om...dar daca ai voinţă şi pui pasiune in ceea ce faci..reuşeşti să scrii tu insăţi istoria.

După ce mi-a povestit toate aceste realizări,îmi spune : „Ştii că eu am descoperit acum mulţi ani acest aerodrom?Venind aici,azi,sunt mai mult decat încântat să văd că cineva l-a dezvoltat,ducându-l la un nivel de secol XXI.Era prin primăvara lui 70..Eram comandantul unui grup special de aviaţie,paraşutişti din securitate.Primesc misiunea de a găsi un teren bun,şi cât de cât ferit,pentru a lansa paraşutişti din elicopter.După ceva zile de căutări..am gasit terenul perfect.Era si aproape de Otopeni,era şi ferit de ochii lumii.Am plantat ulterior o lizieră de pruni,si ne-am facut terenul perfect pentru lansări.Până in 74 când brigada a fost desfiinţată,aici ne-am desfăşurat activitatea.Apoi aerodromul a revenit la statutul de izlaz comunal.
Însă,iată-mă astăzi aici,mai mult decât încântat să văd că aerodromul a renăscut.”
După toate aceste poveşti mai mult decât captivante,domnul Iancu mă întreabă ce zbor.Îl invit lângă pistă să îi prezint un apollo Monsoon.Este mai mult decât încântat de aparat,facând chiar câteva poze cu el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu